De eerste twee weken - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kim Halst - WaarBenJij.nu De eerste twee weken - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kim Halst - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 September 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Geen idee hoe ik zo'n blog moet beginnen maar 'Hoi
Omdat ik dan toch zo'n meeloper ben en iedereen een blog bijhoud hier vond ik dat ik niet kon achterblijven.

Het begon allemaal twee weken geleden. Eindelijk na al dat wachten en heel veel werken van de zomer kon ik eindelijk gaan vertrekken. Na een 16 uur durende reis kwamen we aan in Port Elizabeth 'eindelijk ' het zonnetje scheen dus beter kon niet. We werden meteen naar het huis gebracht waar we tot nu toe met nog twee anderen wonen totaal met 5 dus.

De eerste avond werden we meteen meegenomen en geïntroduceerd aan alle andere dutchies we zitten hier nu met 18 Nederlanders om precies te zijn, heel internationaal dus. Dat weekend was het prachtig weer dus zijn we lekker naar het strand geweest. De zee was net zo koud als in Nederland 'Freezing' dus. De golven zijn alleen wel iets groter, surfen staat dan ook zeker nog op het lijstje.

De week daarna begon het echte werk, we werden direct meegenomen voor een townschip (krottenwijk) tour. Bizar hoe goed je het verschil kan zien tussen goed en slecht. we zijn in het deel geweest waar de mensen een emmer op straat zien als een wc onbeschrijfelijk. We zijn ook even op een creche wezen kijken ik was nog niet eens binnen of er hingen al 20 kinderen aan mijn benen en armen te hangen, we stammen uiteindelijk ook af van de apen :) de cultuur is gewoon zo verschillend, het eerste wat ze ook aan je vragen is 'ben je getrouwd?' nou NEE moet er nog niet aan denken zeg. Hier is het dus normaal om al getrouwd te zijn en dan daarnaast 6 anderen te hebben.

Dat weekend hadden we een braai (bbq) was echt heel gezellig met alle dutchies maar ook lokale mensen. De dag daarna hadden we uiteindelijk weer een braai alleen was dit bij een huis ja dus echt MEGA groot! Wel heel grappig om dat dus ook een keer te zien, we dachten echt dat we verkeerd waren.

Oowja we hebben trouwens ook nog een auto gehuurd onze rode schuurbak genaamd BOB. In het begin wat schreeuwende mensen voorbij horen komen hoor haha was namelijk wel even wennen aan de andere kant van de weg rijden. Ook zijn hier dus hobbels enzo niet zo zichtbaar ook niet echt handig zitten al behoorlijk wat deuken in het plafond (hè manon)

Maar dat weekend zijn we naar kragga kamma park geweest. Hier hebben we een safari tour gedaan met z'n allen, we hebben Neushoorns, Giraffen, Cheetas,apen en buffels ofzoiets gezien. En ik ben nog even cheetas wezen aaien, maar dat heeft vast iedereen al gezien op facebook.

Dit weekend gaan we naar een voetbalwedstrijd in het Nelson Mandela Bay Stadion naar een voetbalwedstrijd Kaizer Chiefst tegen Ajax Cape Town. De kaartjes hier kosten 60 Rand dat is dus nog geen 4 euro hoe leuk is dat!

Ik hoop dat ik jullie zo weer een beetje bijgepraat heb, zal de volgende keer iets eerder proberen te schrijven.

Seeyou


  • 17 September 2015 - 20:37

    Marion:

    Leuk Kim om hier al je avonturen te lezen. Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal

  • 17 September 2015 - 21:33

    Ellen:

    Zo te horen is de start van je stageperiode goed verlopen en heb je al heel veel indrukken opgedaan.
    Leuk om dat allemaal te lezen.
    Ook ik ben benieuwd wat je de volgende keer weer hebt beleefd.
    gr. van ons allemaal x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Kim

Wereldreiziger in spe! Met een begin in Zuid-Afrika voor 7 maanden om hier de community's te helpen in de townships van Port Elizabeth.

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 2626

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: