Birthday, Sardinia Bay and Coffee Bay - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kim Halst - WaarBenJij.nu Birthday, Sardinia Bay and Coffee Bay - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kim Halst - WaarBenJij.nu

Birthday, Sardinia Bay and Coffee Bay

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 November 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het duurde even maar daar ben ik weer!

We waren de vorige keer geindigd bij het oktoberfest als ik het goed heb. In de tussentijd is er nog al wat gebeurd. Om maar meteen goed te beginnen bij m'n verjaardag.

Omdat ik dus 23 lentes jong werd vonden we het wel eens tijd om het huis in te wijden voor een goed feestje, na weken lange voorbereidingen waren we helemaal klaar voor het ultieme Halloweenfeest/ verjaardagsfeest. We waren allemaal verkleed als bloederige zombies of iets dergelijks. Gelukkig had iedereen zich aan de dresscode gehouden en liepen we dus niet voor lul. Nadat de cake aangesneden was en iedereen prachtig voor me aan het zingen. Na al mn cadeautjes te hebben gekregen voor mijn (6e) verjaardag ging het feest los. Natuurlijk heb ik op deze bijzondere dag nog even geskyped met een stel gekken in Nederland die maar niet van de slappe lach af kwamen, Bedankt he!

De volgende dag was het al weer vroeg ochtend want we gingen sandboarden. Heel erg leuk was dit, eerst even een chill boottochtje en daarna lekker sandboarden. Het was leuker om zitten op het board de berg af te gaan dan snel dat ging namelijk 10x sneller :P

Ik wil ook graag iedereen even bedanken voor alle support op mijn zwemproject. Ik heb al heel wat geld binnengehaald en daar kunnen we echt heel veel mee. We kunnen alleen nog wel iets meer gebruiken dus ik zou zeggen ga snel een biertje drinken in de Kroon en gooi meteen iets in die spaarpot :p We hebben ook besloten om in de week van 20 November te gaan starten met het zwemproject. Van de week al dus spannend!

We zijn ook nog naar Sardina Bay geweest om een heerlijke Dutch Crocket te eten. Hahaha nou het kwam een heel klein beetje in de buurt, Die mis ik wel hoor vanuit Nederland. Ik zou wel een lekker terrasje met een bitterballetje willen hoor :)

Omdat het het weekend daarna zo lekker weer was zijn we weer naar Sardina Bay geweest dit keer niet voor de kroket maar voor het strand. Een bijna verlaten mooi strand met een mooi blauwe zee en hoge golven. Wij als Nederlanders met allemaal een zwemdiploma gingen natuurlijk even proberen om in die golven te zwemmen. In het begin was dit ook heel leuk en lachte ik iedereen uit. Tot dat natuurlijk dit zat er aan te komen ik bedolven werd onder een golf toen was de pret over, Manon kan hier over meepraten die heeft nog steeds nachtmerries.

Deze zondag hebben we ook Emma uitgezwaaid zij was de eerste die weg ging. Na een 5 uur durende pizza party zaterdag hebben we haar zondag met zn allen weg gebracht.

Dit weekend zijn we een weekendje weg geweest, we dachten laten we naar Coffee Bay gaan dat is niet zo ver rijden maar zo'n 9 uur. Vrijdag ochtend om half 6 vertrokken we. Toen we eindelijk dachten daar te waren kwamen we in allemaal vreemde dorpjes, werd de weg wat slechter en liepen er op eens steeds meer dieren op de straat duurde het toch nog even. Na eindelijk anderhalf uur en een schapen poot en een geit verder te zijn waren we eindelijk aangekomen in CoffeeShack onze verblijf plaats voor het komende weekend.
We zijn direct naar het strand gegaan wat natuurlijk weer prachtig was zoals gewoonlijk. Mijn slaapplek was is een echt rond khosa cultuur huisje (lekker warm). We hebben toen savonds gegeten bij een Khosa familie, we hadden eerst iets van bonen en daarna mais ofzo ik denk dat het goed was dat het donker was en dat ik niet goed kon zien wat ik at ( het was niet echt een 10) Daarna gingen ze ttraditionele dans en zang voor ons doen dit was echt heel erg leuk om te zien. Na een paar uur op de grond te hebben gezeten en een houte kont te hebben (wante de dames moesten op de grond zitten en de mannen op een stoel) gingen we weer terug naar het hostel. Nog even lekker bij het kampvuur gezeten en toen lekker naar bed want de volgende dag gingen we hiken naar 'Hole in the wall'
Wat een hike was dat zeg, super mooi en super veel gezien tijdens deze drie en een half uur durende hike. Na wel een aantal keer m'n leven voorbij te hebben zien geflitst omdat de paden nog al direct langs de cliff liepen was het heel erg spannend. We hebben mooie planten, grotten, gaten, watervallen en zelfs dolfijnen gezien. Het was heel zwaar maar wat ben ik blij dat we dit gedaan hebben.
Toen savonds hebben we heerlijke t-bone stake gegeten (pap hij was echt heerlijk lekker van de bbq) en daarna nog even lekker bij het kampvuur te hebben gezeten gingen we weer naar bed. De nacht was alleen wel heel kort omdat Irma en Ingrid me nog wakker hadden gemaakt en weer lollig moesten doen. (Manon was ook bondgenoot van dit aparte duo) Dus bedankt.
Na weer 9 uur twee schapen 10 koeien en 5 vogels verder waren we weer lekker thuis waar het welkomst commite op ons stond te wachten.

En oow ja we hebben ook nog een lekke band gehad gelukkig was dit nog bij het hostel en hebben ze ons goed geholpen. Alleen kwam de man wel met het de vreemde mededeling dat we op een illegale band reden omdat het profiel er af was. Toen wij dit dus gisteren vertelden tegen de vrouw waar we de auto van huren, schold ze ons uit voor bitches en wat nog meer zeg. Die vrouw is niet helemaal goed denk ik. Gelukkig was haar man wel tot rede vatbaar en heeft hij ons goed geholpen.

Ik spreek jullie snel weer !!

P.S. Ik heb ook maar een abonnement op de sportschool afgesloten met al dat gevreet hier.
Bye Bye



  • 18 November 2015 - 20:46

    Ellen:

    Weer een leuk stukje Kim. Fijn dat je daar een hele leuke club mensen om je heen hebt die een fantastisch verjaardagsfeestje voor je hebben georganiseerd.
    Je beleefd daar een heleboel leuke dingen.

    Wij maken ons op voor het Sinterklasfeest. Ik mag hem dit jaar welkom heten.
    Komt hij bij jullie ook nog langs??

    Veel succes met je zwemproject. Ik ben ook benieuwd hoeveel je uiteindelijk heb opgehaald.

    gr.
    Ellen en de mannen
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Kim

Wereldreiziger in spe! Met een begin in Zuid-Afrika voor 7 maanden om hier de community's te helpen in de townships van Port Elizabeth.

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 2625

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: