South African Soccer, ADDO and TSITSIKAMMA - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kim Halst - WaarBenJij.nu South African Soccer, ADDO and TSITSIKAMMA - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kim Halst - WaarBenJij.nu

South African Soccer, ADDO and TSITSIKAMMA

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hi daar ben ik weer,

Na mijn belofte om iets eerder een blog te plaatsen niet nagekomen te zijn laat ik jullie dan nu toch maar even weten hoe het met mij gaat hier in dat O zo verre Zuid-Afrika. Ik zal jullie daarom van te voren laten weten dat ik berg te vertellen heb.

Ik ben dus geëindigd dat we naar de voetbalwedstrijd Ajax Capetown tegen de Kaizer Chiefs zouden gaan. Nou daar zijn we geweest en wat een ervaring was dat zeg ten eerste het prachtige Nelson Mandela Bay stadion. En tweede dat we bij een uitverkochte wedstrijd waren. Het hele stadion zat vol, de vuvuzela's vlogen je om de oren. Het grappigste was nog dat wij de enige blanken in het gehele stadion waren, iedereen wilde ook met ons op de foto, ik voelde me net een BN'er. Dan weet je ook eens hoe die het hebben haha.

Dat weekend daarna zijn we naar Addo Elephant park geweest, Dit is zo als de naam al zegt dus een olifantenpark. We hadden van te voren hier al wat over gesproken en iedereen zei al daar moet je echt naar toe. De heenweg verliep alleen niet echt top. We waren we met drie auto's heen gereden alleen waren we al snel iedereen kwijt omdat wij weer eens de verkeerde afslag hadden genomen (niet mijn schuld ik zei nog zo ik weet de weg niet) toen we uiteindelijk bij de ingang aankwamen was de rest er nog niet toen kwamen we er achter dat er vier ingangen waren en wij bij de verkeerde stonden 'Oeps'. We hoorden dat er 500 olifanten liepen alleen zieden sommige al dat ze er maar twee hadden gezien. Dat kwam bij ons wel meteen goed toen we de bocht om gingen zagen we al zeven olifanten. Het was een park waar je zelf met de auto mocht rijden, ik zat achter het stuur van deze trip. Ik voelde me als een kind in een pretpark, elke plas die we tegen kwamen moest geraakt worden natuurlijk. Laten we zeggen de rode auto was aan het einde van de dag niet heel rood meer :) Verder hebben we die dag veel verschillende dieren gezien zebra's, struisvogels, zwijnen, vreemde vogels, apen uit andere auto's en olifanten met vier en vijf poten.

Het weekend daarna was een weekend wat al vanaf de dag dat we hier aankwamen vast stond. TSITSIKAMMA !! Woehoeee, voor de mensen zonder google dit is een gigantisch groot en mooi natuur park. Het begon al goed want we hadden tenten geboekt om in te slapen 6 tenten en 2 chalets komen we daar is de bestelling niet doorgekomen gelukkig was het allemaal snel opgelost en heeft er niemand geklaagd over de upgrade van tent naar kamer :) het grappige was nog dat ze maar 4 tenten hadden. We kwamen dus donderdag avond daar aan, het zag er allemaal echt super uit, savonds nog even met zn allen rond het kampvuur gezeten.

Vrijdag toch maar even op pad om te zien hoe de omgeving er nou uitzag want we reden daar in het donker. Het uitzicht was echt top prachtige bergen en mooie natuur echt super! Vrijdag gingen we ziplinen (dat is dus aan een ijzere kabel van punt naar punt) dit was echt zooo gaaf, we gingen over rivieren, watervallen en bomen heen echt super gaaf om te doen. S'middags wilden we naar de dolphin view dat leek ons leuk dolfijnen kijken, uiteindelijk na een lange hobbelige weg bleek het een vakantiehuisje te zijn :( Wij baalden al hard natuurlijk maarja het kon nog erger de auto stopte ermee en omdat het zo een top auto is kregen we de moterkap ook nog eens niet open. Na drie uur verder te zijn en helemaal naar het hostel te ij gesleept, kreeg de auto weer een opleving en deed hij het weer. Toen gingen we maar eens kijken waar al die mensen met geen verstand van die brug afspringen. Bungeejumpen van een brug van 216 meter? Mij niet gezien ik blijf wel lekker aan de kant. Wel respect voor m'n roomie hoor die helemaal gek in d'r hoofd is om 216 meter in het diepe te duiken.

Zaterdag zijn we wezen kanoen en lylowen (luchtbed) dit was zo gaaf. Over de oceaan (met hoge geloven) en tussen de hoge rotsen door kanoen echt super vet. Daarna nog verder op een luchtbed om het nog beter te ervaren (wat was ik blij dat ik een wetsuit aanhad, als een van de weinigen) Het water was freezing! Zaterdag avond heerlijk in een lokaal restaurantje gegeten, met verschillende dieren die meekeken op je bord. Savonds nog even wat spelletjes gedaan, (keihard ingemaakt met poolen, ik dacht echt dat ik daar goed in was maarja) en lekker rond het kampvuur gezeten. Zondag gingen we Black water tubing dat was echt super vet, met een band door de rivieren en met de strooming vooruit worden geduwd. Ik ben wel een paar blauwe plekken rijker maar wat was het gaaf. Daarna hoppa in de auto weer terug naar huis, toch ook wel leuk om te zien waar we op de heen weg allemaal hebben gereden. OOWJA en het was het weekend ook SUPER goed weer !!!

Ps. Iedereen bedankt voor het te gekke weekend, met een special thanks voor Dolf!

Dit is wel wat ik ongeveer heb meegemaakt de laatste twee weken, eigenlijk is het nog veel meer maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen. Ik hoop dat jullie m’n blog leuk vonden en anders ja jammer.

See You!

X Kim

  • 05 Oktober 2015 - 20:21

    Marion:

    Super Kim om dit zo te lezen ...... volgende keer ietsje sneller weer iets schrijven hoor.........

  • 05 Oktober 2015 - 22:24

    Ellen:

    Weer een heel leuk stukje Kim. Je hebt al een heleboel gezien en gedaan in die korte tijd.
    ik lees helemaal niets van je stage........is het niet leuk omdat je er niet over schrijft, of ben je er nog niet aan begonnen?
    gr. van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Kim

Wereldreiziger in spe! Met een begin in Zuid-Afrika voor 7 maanden om hier de community's te helpen in de townships van Port Elizabeth.

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 2634

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: